Co piąty polski pracownik padł ofiarą cyberataku w miejscu pracy, a aż 72% przyznaje, że doświadczyło incydentu cyberbezpieczeństwa na służbowym sprzęcie.
Cyberataki stają się stałym elementem naszej rzeczywistości, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Takie wnioski płyną z raportu „Cyberportret polskiego biznesu” przygotowanego przez ESET i DAGMA Bezpieczeństwo IT.
Raport prezentuje postawy firm oraz ich pracowników w obszarze cyberbezpieczeństwa na różnych poziomach działalności organizacji. Na poziomie strategicznym zapytaliśmy biznes, które kwestie związane z ochroną przed cyberatakami uważa za priorytetowe, jaką część budżetu przeznacza na ten cel, a także jaką rolę cyberbezpieczeństwo odgrywa w jego długofalowych planach.
pracowników nie przeszło
żadnego szkolenia
z cyberbezpieczeństwa
w ciągu ostatnich 5 lat
badanych firm nie
używa oprogramowania
antywirusowego
pracowników korzysta
ze służbowego sprzętu
w celach prywatnych
firm zauważa wzrost
liczby cyberataków
w ostatnim roku
ignorowanie
aktualizacji
oprogramowania
zapisywanie
haseł
w przeglądarkach
używanie
jednego hasła
do wielu kont